SpaceEngine PC Steam Fiók
Kiadási dátum: 2019.06.11.
A SpaceEngine egy 1:1 arányú tudományos univerzális szimulátor, amely milliárdnyi galaxis, köd, csillag és bolygó bemutatására képes, mindezek valós méretben jelennek meg. Fedezze fel a Földet és a Naprendszer szomszédos világait, kerülje meg a fekete lyukat egy galaxisban, amely milliárd fényévnyire van, vagy látogasson el bárhova a kettő között zökkenőmentesen, átmenetek nélkül.
Az egész időt és teret felfedezheti – száguldjon a csillagok között olyan sebességgel, amely milliószor gyorsabb a fénysebességnél, és gyorsítsa fel az időt, hogy láthassa a világok ezreinek keringési mozgását, amelyek a szeme előtt zajlanak. Minden bolygó, amelyet az utazása során talál, eljárásos 3D tereppel és részletes textúrákkal rendelkezik. Minden, amit az égen lát – csillagok és galaxisok, bolygók és holdak, aszteroidák és üstökösök, fekete lyukak és neutroncsillagok, csillaghalmazok és ködök – felfedezheti egy gombnyomással.
Newtoni fizikával és autopilóta funkciókkal rendelkező űrhajóval repülhet bárhová az univerzumban a Repülőgép Szimulátor módban. A SpaceEngine szintén nagyon barátságos a modok és kiegészítők készítői számára – készítse el saját bolygóit, csillag rendszereit, sőt galaxisait, importálja saját űrhajó modelljeit, készítsen saját GUI megjelenéseket, és még sok mást, mindezt könnyen megoszthatja másokkal.
A SpaceEngine-nel a lehetőségek határtalanok.
Funkciók
- Astronómia
Minden típusú égi objektum képviselteti magát: galaxisok, ködök, csillagok és csillaghalmazok, bolygók és holdak, üstökösök és aszteroidák. A jól ismert égi objektumokat a katalógusok adatai alapján képviselik: galaxisok (NGC/IC), csillagok (HIPPARCOS), csillaghalmazok, ködök és bolygók (Naprendszer és ismert exobolygók). Az univerzumnak azon területei, amelyeket még nem katalogizáltak, eljárásosan generált objektumokat tartalmaznak: galaxisok, csillagok, csillaghalmazok, ködök és bolygórendszerek.
- Navigáció
Szabadon mozoghat az univerzumban – zökkenőmentesen utazhat bármely objektum között és bármilyen távolságra, a felszíntől az orbitális pályáig, egészen a csillagközi és galaxisok közötti térig. Az univerzumban való mozgás olyan egyszerű, mint a „kattints és menj”, akárcsak a szabad repülés játékmódban a WASD billentyűkkel vagy egy játékkonzollal. Időutazásra is van lehetőség: felgyorsíthatja, lelassíthatja vagy megfordíthatja az idő folyását, és átugorhat egy megadott dátumra. Részletes interaktív oktatóprogramok segítenek megismerni az irányítást.
- Grafika
Térfogatú 3D modellek galaxisokról és ködökről, csillagközi porfelhőkkel és 3D tájakkal a bolygókon és csillagokon. A Naprendszer számos égitestén valódi adatokat használnak az űrszondákból, miközben hatalmas, nagy felbontású textúra csomagok érhetők el ingyenes DLC-ként. A feltérképezetlen és eljárásosan generált bolygók felszíne eljárásosan generálódik a számítógép GPU-jának segítségével. További funkciók közé tartozik a reális légkör szóródása, árnyékok, animált sarki fények és üstökösök fényei, valamint a fény fizikailag alapú deformációja fekete lyukak és neutroncsillagok közelében animált akkréciós korongokkal és kiáramlásokkal.
- Fizika
Reális és fizikailag alapú eljárásos objektumok generálása (galaxisok, csillagrendszerek, bolygók) és fizikai tulajdonságaik (tömeg, sugár, hőmérséklet, légköri paraméterek stb.). A bolygók, holdak és csillagok orbitális mozgása a többcsillagos rendszerekben pontosan kiszámításra és megjelenítésre kerül. Reális koncepciók és űrhajó tervezési fizika: orbitális mozgás, légköri repülési modell és Alcubierre warp meghajtó fizikája.
- Virtuális valóság
A SpaceEngine támogatja a HTC Vive-t, az Oculus Riftet (natív könyvtáron keresztül) és a Windows Mixed Reality-t (Steam VR-en keresztül). A VR vezérlők támogatása részleges: az egyik vezérlővel kiválaszthatja az objektumokat, a másikkal pedig mozoghat.
- Hang
Eredeti háttérzenék, amelyeket sok szerző készített, kontextuális lejátszással. A bolygói környezetek és űrhajók hanghatásai fejlesztés alatt állnak.
- Eszközök
A beépített oktatóprogramok segítenek elkezdeni a planetárium használatát. Kereshet égi objektumokat név szerint, és keresheti a legközelebbi csillagrendszereket. Fedezze fel az univerzumban a skálázható univerzális térképen és a bolygórendszer térképén. Támogatott a helyek mentése, exportálása és importálása, amelyeket könnyen megoszthat más felhasználókkal. A program automatikus naplót vezet az Ön által nemrégiben meglátogatott objektumokról. Ismerje meg a felfedezett tárgyak minden részletét a beépített információs rendszer segítségével, amely „Wiki” néven ismert, további kézzel írt leírásokkal sok ismert objektumról. Megjelenítheti az égi objektumok orbitális pályáit, címkéket és jelöléseket, csillagképeket és egyéb információs eszközöket.
- Többnyelvű támogatás
Jelenleg a SpaceEngine angol, német, francia, olasz, spanyol, brazil és európai portugál, holland, finn, svéd, horvát, román, cseh, lengyel, szlovák, orosz és török nyelven érhető el. Sok új lokalizáció fejlesztés alatt áll. A Steam boltjában csak a 100%-ban elkészült lokalizációk jelennek meg, de a játékban lehetősége van továbbiak engedélyezésére.
- Modifikációk
A SpaceEngine támogatja a felhasználói kiegészítők létrehozását és importálását: katalógusok, modellek és textúrák mélyűri objektumokhoz, bolygókhoz és űrhajókhoz. Az űrhajó modellek, amelyek valós és fiktív tervezeteket képviselnek – beleértve a népszerű sci-fi franchise-okat – gyakran importálásra és megosztásra kerülnek a közösség által, akár itt a Steamen, akár a SpaceEngine hivatalos fórumán.